מזומן בזמן – 70 שנות מטבע בישראל

 אם אתם מגלים עניין בשטרות ומטבעות של מדינת ישראל לדורותיה – אתם בטח תרצו לקרוא את הספר הזה: מזומן בזמן. הספר שנכתב על ידי יגאל ארקין, הוא למעשה אנציקלופדיה של כל השטרות והמטבעות מקום המדינה ועד ימינו. הספר יצא בפורמט אלבומי גדול ומהודר עם דפי כרומו צבעוניים, מלווה בתמונות. 

הספר יצא בשנת 2018 בהוצאת "קוראים" ונכון להיום – הוא עדיין עדכני: מופיעה בו סדרת שטרות המשוררים בה אנו משתמשים כיום במדינת ישראל. 

בראש כל סדרה, מביא המחבר מעין הקדמה כללית לסדרה כולה. לאחר מכן, מגיעה סקירה של כל שטר ושטר (או מטבע ומטבע) בנפרד. הסקירה מלווה ברקע והרחבה על דמויות המופיעות בסדרה או על המקומות שנזכרים על גבי השטרות. 

בעמוד המוקדש לכל שטר ושטר, ניתן למצוא את תמונת השטר משני צדדיו, תיאור קצר של השטר, סימני ביטחון שונים, גודל השטר, חתימות ועוד. כמובן – מתי השטר הונפק ומתי יצא משימוש. 

בין שאר הדברים המרתקים, תוכלו למצוא בספר גם סדרה שלא נכנסה מעולם לשימוש בארץ אך נמצאת אצל כמה אספנים בודדים. מדובר בשטרות חירום שהונפקו בהנפקה זריזה ולא מקצועית למקרה הצורך בקום המדינה. הם לא נכנסו למחזור מעולם והושמדו, ברובם, בספטמבר 1948. 

היה מעניין לראות את רשימת הביבליוגרפיה של הספר הכוללת, בין השאר, שלושה פרסומים קודמים של המחבר שהוא, ללא ספק, אחד המומחים הגדולים בארץ בתחום השטרות והמטבעות.  

בקיצור – 175 עמודים מדהימים על כל ההיסטוריה של שטרות ישראל – חובה לכל מי שנושא השטרות והמטבעות בארץ ישראל קרוב ללבו.. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן